torsdag 8 januari 2015

Var och en får tro sina synders förlåtelse genom Jesus Kristus

Kristus säger till var och en som kommer till honom med ånger och tro:

den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut.” (Joh. 6:37)

Man kan skylla på sin egen ovilja, man kan skylla på sin blindhet, man kan skylla på att denna världens bekymmer kvävde tron – dock är man hela tiden ansvarig. Men det finns en sak man aldrig klan skylla på: Man kan aldrig skylla på att Gud inte älskar, och inte vill att man ska bli frälst.

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.”

Evangeliets kallelse lyder som Jesus säger:

"Om någon törstar, så kom till mig och drick! Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram” (Joh. 7:37, 38)

Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar skall jag ge att dricka fritt och för intet ur källan med livets vatten.” (Uppb. 21:6),

Fritt och för intet. Det betyder att var och en som tror att Jesus Kristus är världens Frälsare, han får också förtrösta på att Han är allas vår personlige Frälsare. Tron säger:

Han har utgivits för min skull, mina synder är förlåtna genom Kristi kors och blod


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar