lördag 30 maj 2015

Accepterad av Gud

"[Gud] tar emot den som fruktar honom och gör det som är rätt, vilket folk han än tillhör." Apg. 10:35

"Gå bort från mig! Låt mig vara ifred! Jag vill inte ha något med dig att göra!" Har du någonsin fått mottaga sådana barska ord? Bortstötande är svårt att acceptera och handskas med. Ingen uppskattar att förskjutas som värdelös.


Tänk dig om sådana ord skulle komma från Gud själv. Tänk dig att Gud säger till dig och mig: Jag vill inte ha någonting med er att göra! Vad skrämmande! Så fruktansvärt! Ändå är det precis vad vi förtjänar på grund av vår synd.Om det inte

vore för Guds nåd som visades för oss i Jesus, skulle vi förskjutas som värdelösa.

Gud accepterar dig och mig, fast vi är syndare, bara på grund av Jesus Kristus och vad han har gjort för oss. Han levde ett perfekt liv i vårt ställe; han tog vår synd och världens synd med sig till korset; han förtjänade en full och komplett benådning. Sedan steg han upp från döden för att garantera oss att skulden är betald. Dessa värdefulla sanningar är de riktiga byggstenarna i vår tro.


Gud accepterar dig som sitt egna barn genom tron på Jesus. Vilken kärlek! Vilken nåd! Vilken tröst! Vilken skillnad det gör för ditt liv nu och i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar