torsdag 28 juni 2012

Bibeltrohet kommer att bemötas med fiendeskap, i den här tiden.

När man talar Guds Ord som om att det är sant, så kallar folk det för arrogans eller självsäkerhet. Men så har alltid Guds sanna barn blivit bemötta av otrons människor.

Det hat som mötte Jesus kommer att möta hans lärjungar också. Vi läser  :

”Judarna svarade: "Har vi inte rätt när vi säger att du är en samarit och har en ond ande?" Jesus svarade: "Jag har ingen ond ande. Jag ärar min Fader, och ni vanärar mig. Jag söker inte min egen ära, men det finns en som söker den och som dömer. Amen, amen säger jag er: Den som bevarar mitt ord skall aldrig någonsin se döden." (Joh. 8: 48-51)

Jesus ärade Gud Fadern i allt han gjorde. Hans gärningar vittnade om Guds godhet, han botade sjuka, gav blinda syn, döva hörsel och uppväckte döda, han upprättade fallna syndare och förlät dem som ångrade sig och de som fick hans hjälp prisade Gud Fadern. Ändå blev han anklagad för att vara en samarit, en av de värsta förolämpningar man kunde ge någon på den tiden, och man sade att han var besatt av onda andar.

Den kristna kyrkan har inte heller någon annan uppgift än den Jesus hade, att upprätta människor och ge Gud äran, och hon kommer att bli bemött på samma sätt, så länge hon inte kammar medhårs med världen och dess människor, utan vittnar om sanningen, står för sanningen och aldrig viker från sanningen, inte vår sanning, inte våra tankar och åsikter, utan den sanning Gud gett oss i sitt heliga Ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar