tisdag 19 mars 2013

Han kommer själv och frälsar er



Profeten Jesaja säger om Gud:
Han kommer själv och frälsar er” (Jesaja 35:4)

Därför att det är våra synder Kristus Guds Son straffas för. Han lät sig straffas i vårt ställe för att vi skulle äga full förlåtelse hos Gud.
Korset borde inte lämna någon oberörd över sin skuld. Om Guds egen Sons blod måste utgjutas för min synd hur stor är inte min skuld och hur stor är inte Guds vrede över den! Och samtidigt kan vi säga: Om Guds egen Sons blod måste utgjutas för min synd hur stor är Han nåd och kärlek!
Det är ju Gud själv som antagit människonatur och lider på korset. Hur oändligt stor är inte hans kärlek som lider i ditt och mitt ställe för att du och jag, helt oförtjänt, skulle äga förlåtelse, frid med Gud, evigt liv och evig salighet. Vilken lycka och vilken glädje!

’Var starka, frukta inte!’ se er Gud kommer med hämnd, vedergällning kommer från Gud. Han kommer själv och frälsar er.” (Jesaja 35: 4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar