fredag 21 november 2014

Guds barns pass och visum

Vårt pass, det som ger oss fritt inträde, inresetillstånd och visum till himlen, är vår tro att Jesus kommit till världen för att frälsa syndare, att Guds sons blod renar från all synd, att den som kommer till honom, litar på
att hans förlåtelse verkligen gäller, honom skall han sannerligen inte kasta ut. Jesus säger:

Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under domen utan har övergått från döden till livet.” (Joh 5,:24)


Jesus ber för oss:

Fader, jag vill att där jag är, där skall också de som du har gett mig vara med mig, så att de får se min härlighet som du har gett mig, eftersom du har älskat mig innan världens grund var lagd.” ( Joh 17: 24)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar