fredag 1 februari 2013

Guds barn skall inte dömas




Jesus sade till dem: "Amen säger jag er: Vid pånyttfödelsen, när Människosonen sätter sig på sin härlighets tron, då skall också ni som har följt mig sitta på tolv troner och döma Israels tolv stammar. Och var och en som för mitt namns skull har lämnat hus eller bröder eller systrar eller far eller mor eller barn eller åkrar, han kommer att få hundrafalt igen och skall ärva evigt liv.” (Matt. 19:28, 29)
Kristus skall komma i gudomligt majestät, tillsammans med apostlarna och alla troende döma världen. Själva skall de troende inte dömas, ty Kristus sade:


Den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under domen utan har övergått från döden till livet.” (Joh. 5: 24) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar