torsdag 16 augusti 2012

Inga ursäkter för att Guds Ord gör att vi vill förmedla budskapet

Det finns inga ursäkter för att inte tala till Guds ord om Kristus till människor.

Gud skickar inte någon annan: Till dig och mig, till alla Guds barn, har han sagt: "Predika evangelium för hela skapelsen".

Man får ofta erfara när man talat Guds Ord till människor att man inte vill sluta att sprida detta underbara budskap om Kristus, om frälsning, om nåd och förlåtelse.

Vi vet att Jeremia förblev trogen sitt uppdrag att förkunna Guds Ord för Israel. När han senare i livet beslutade sig för att sluta och bara lägga av, så kunde han inte. Han skriver:

"Herrens ord drar över mig spott och spe hela dagen. Men jag tänkte: Jag vill glömma honom och inte mer tala i hans namn. Då blev det i mitt hjärta som en brinnande eld, instängd i mitt innersta. Jag ansträngde mig att uthärda den men kunde det inte." (Jer. 20: 8.9)

När Petrus och Johannes blev ställda inför Stora Rådet så svarar de:

"Vi för vår del kan inte tiga med vad vi har sett och hört." (Apg. 4:20)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar