torsdag 10 maj 2012

Kärleken från Fadern, till Sonen, till oss, och till medmänniskan


Är inte det bevis nog att Fadern älskat inte bara sonen, utan också oss människor, av evighet. Vad Gud gjorde då, är inte det ett vittnesbörd om hur Guds sinnelag är mot oss idag:

Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom?” (Rom. 8: 32)

Fadern älskade sin son, och Sonen älskade oss så mycket att han gav sitt eget liv, för att sedan uppstå på den tredje dagen. Så går Faderns kärlek, via Sonen till oss.

Jesus säger idag:

Om ni håller mina bud, förblir ni i min kärlek, liksom jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek. Detta har jag talat till er, för att min glädje skall vara i er och för att er glädje skall bli fullkomlig. Detta är mitt bud att ni skall älska varandra så som jag har älskat er.” (Joh. 15:10 - 12)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar