torsdag 20 juni 2013

Vid Jesu kors hela livet



Gud vill att vi skall stå vid Golgata kulle, vid Kristi kors och se oss själv i Kristi kors, hur Gud korsfäster dig och mig som syndare vid Hans kors, så att vi kan gå därifrån som rena och rättfärdiga människor. Han vill inte att vi skall säga: ”Gud hjälper de som hjälper sig själva” eller ”Gud hjälper mig med min frälsning”, han vill att vi skall säga: ”Gud är min frälsning”, att vi skall säga Herren frälsar, d.v.s. Jesus på arameiska.

Han vill att vi skall vända oss till Kristus med varje synd, varje skuld, varje problem, varje smärta och varje sorg. Han vill inte att vi skall vända oss till Kristus, som en sista utväg, utan som vår första vän, vår tröstare på vägen och vårt slutmål i livet.

Se på Kristus, skåda hans ansikte, han säger:

den som dricker av det vatten jag ger honom skall aldrig någonsin törsta. Det vatten jag ger skall i honom bli en källa, som flödar fram och ger evigt liv." (Joh. 4:14)

Jesaja lovar:

Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.” (Jesaja 12: 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar