söndag 23 september 2012

De kristnas berömmelse


”Den som vill berömma sig, han skall berömma sig av att han har insikt och känner mig: Att jag är HERREN, som verkar med nåd, rätt och rättfärdighet på jorden.” (Jeremia 9: 24)

Det finns en berömmelse som är värdig Guds barn. Det är när vi berömmer Gud, när vi tackar och lovprisar Honom. Det kan vi aldrig göra för mycket.

Gud säger genom aposteln Paulus:

av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig.” (Ef 2:8,9)

 På ett annat ställe säger han:

För min del vill jag aldrig berömma mig av något annat än vår Herre Jesu Kristi kors, genom vilket världen är korsfäst för mig och jag för världen.” (Gal 6:14)

Tänk att få ha sin enda berömmelse i Herrens Jesu Kristi blodiga och föraktade kors. Jag är en syndare, men jag gläder mig åt att Kristus Guds son dött för min synder och gett mig full förlåtelse. Det är det enda jag vill berömma mig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar