tisdag 22 oktober 2013

Kom till Kristus Jesus!



Jesus säger:
”Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.”

Om någon törstar, så kom till mig och drick! Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram, som Skriften säger." (Joh. 7: 37-38)  

Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.” (Joh 6: 35)

Vi får komma i all vår svaghet, mitt i vår kamp. Ju längre vi går och bär på bördan. Desto tyngre blir den. Låt oss släppa ner den vid Jesu kors så att den inte drar oss hela vägen ner till helvetet.

Vi får komma till Jesus med allt. Inte bara våra synder. Gud är en allsmäktig Gud som hör våra böner. Människor runt omkring oss mår dåligt av krav från samhället, krav om hur man ska se ut, hur man ska vara och hur man ska leva. Vi dör i förtid för att vi stressar, så att vi inte hinner med, skolan arbetet och fritiden.  Men även sådana bekymmer får vi lägga fram för Herren. Bibeln säger:

kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er.” (1 Petr. 5: 7)

Gud säger:

Ty jag skall stärka trötta själar, och alla utsvultna själar skall jag mätta.” (Jer 31: 25)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar