måndag 20 februari 2012

Problemet finns på insidan

Synden är inte bara att göra massa förskräckliga saker. Synd är också att våra hjärtan inte är rättsinniga inför en helig Gud, att vi inte älskar Gud och vår medmänniska fullkomlig, att vi inte är rena i våra sinnen, att vi inte sätter Gud först i våra liv.

Förstår vi att synden inte bara handlar om allt vi gör och inte gör, utan också vem vi är, hur vi ser ut på insidan, då förstår vi att ingen finns som är rättfärdig, ingen som inte syndat.

Då är det gott att veta vad för Gud vi har, att vi har en Gud som säger:

Jag skall rena dem från all den missgärning de har begått mot mig och förlåta dem alla deras missgärningar, genom vilka de har syndat mot mig och avfallit från mig.” (Jer 33:88)

Gud renade oss när han lät sin enfödde Son korsfästas istället för dig och mig, då togs vår synd ifrån oss och placerades på honom.

1 kommentar: