onsdag 2 mars 2011

Hur en muslimsk kvinna fann Kristus - hennes egen berättelse

Jag fick denna berättelse av en f.d. muslimsk kvinna som bor i Sverige. Hon bad mig att dela med mig av den.

"Jag har ju konverterat från ISLAM til den Lutherskt kristna tron som tror lär och bekänner att Jesus Kristus är Guds Son som gav Sitt liv för alla människor. Gud gav mig detta genom att sända vänliga och respektfulla kristna människor i min väg som med vänlighet och stor kärlek visade vad Gud har gjort igenom hela Bibeln.
Innan Jag konverterade så var jag Muslim och trodde att jag kunde vinna saligheten (en plats i paradiset ) genom olika gärningar som att be fem gånger om dagen o.s.v.
Denna muslimska tro hadde jag fostrats till med tvång. Jag hade altså tvingats till att tro på de hädelser som Muhammed hade skrivit i koranen. Jag kan inte förstå varför jag som har tvingats tro på dessa hädelser skall be om ursäkt för dessa hädelser som Muhammed har skrivit. Det enda jag kan göra är att ta avstånd från dem och klart deklarera att jag inte längre tror på dem.

Jag skall göra en liknelse: Du skall inte be om ursäkt för de synder som din pappa har gjort. Det enda du kan göra är att ta avstånd i från dem.

På samma sät: Jag kan inte be om ursäkt för de brott mot mänsligheten och de brott mot FNs Allmänna deklaration om de mänskliga rättigheterna som min biologiske far Iraks förre diktator Saddam Hussein gjorde sig skylldig till för det var inte jag som gjorde dessa brott. Det enda jag kan göra är att ta avstånd i från dem.

Jag blev troende kristen därför att Gud sände vänliga och respektfulla kristna människor i min väg som vänligt och med respekt visade mig sanningen i Bibeln.
Både LAG och EVANGELIUM.
LAGEN (De tio Buden) Som ingen människa (Förutom Gudamänniskan Jesus Kristus) kan uppfylla och ta det straff som LAGEN kräver för våra synder, Och EVANGELIUM som säger att GudaMänniskan Jesus Kristus verkligen uppfyllde Hela Lagen och tog det Fulla straffet för våra synder när Han led och dog på korset och var djupast ner i helvetet för att ta HELA straffet som VI arma syndfulla människor förtjänade.
När GudaMänniskan Jesus Kristus stod upp från de döda var HELA försonings-verket klart och ALLA löfterna från HELA det som vi idag kallar Gamla Testamentet uppfyllda.
GudaMänniskan Jesus Kristus for upp till sin FADER GUD i himlen där Han manar gott för oss alla och samtidigt är Han nära där två eller tre är tillsammans i Hans namn. Detta visar Han genom att sända sin Helige Ande genom Bibelns Ord.
GudaMänniska Jesus Kristus har således uppfyllt HELA Bibeln så när som sin återkonst i synlig gestalt tillsammans med en stor skara änglar för att hämta hem de sina och dömma världen.

Därför menar jag: Man skall inte kränka någon med nidbilder och de som har gjort dessa bilder skall be om ursäkt.
Däremot skall man vänligt och respektfullt visa och förklara vad Gud Verkligen har gjort i Jesus Kristus.

Det finns ett uttryck som säger: Vill man att någon skall lyssna så skall man inte börja med att hugga av öronen.

Så länge den världsliga lagen inte bryter mot De Tio Guds Bud så skall man lyda också den världsliga lagen.

Alltså: Om trafiklagen säger att du inte får köra bil utan att du har körkort så måste du följa den lagen för det finns inget i den lagen som bryter mot De Tio Bud.

På samma sätt FNs Allmänna Deklaration om de mäskliga rättigherna säger klart och tydligt att du har rätt att konvertera från ISLAM (vilket jag har gjort) och den ger dig full rätt att säga varför du har gjort det.
Däremot ger inte FNs Allmänna Deklaration om de mäskliga rättigherna dig rätt att förlöjliga och kränka den som väljer att vara kvar i ISLAMS lära med t.ex nidbilder.
Det stär klart och tydligt i artikel 130 att man inte får använda FNs Allmänna Deklaration om de mäskliga rättigherna till att inskränka på andras frihet. Därför är det inte mer än rimligt och rätt att Muslimerna har lov att säga och skriva att dessa personer inte är värdiga att besöka MECKA och Medina som pilgrimmer, för detta bryter inte mot vare sig Tio Guds Bud eller mot FNs Allmänna Deklaration om de mäskliga rättigherna.
Däremot alla mordhot och andra former av hot är direkt brott mot både Tio Guds Bud och FNs Allmänna Deklaration om de mäskliga rättigherna.

Pressfriheten och yttrandefriheten är underbara friheter som är värda att försvara och stå upp för, men det är friheter som skall brukas väl, så det blir till glädje för alla.

Må Herren vara med dig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar