måndag 10 december 2012

Jesus genom Bibeln


Vill du och jag ha Livets vatten? Vill vi ha nåd? Vill vi förlåtelse? 

den som vill, må ta emot livets vatten för intet”! 

Sångaren sjunger: ” Intet kan jag giva dig. Till ditt kors jag sluter mig. Naken, dig om kläder ber, Hjälplös, upp till nåden ser.”

Det är så det ser ut om vi ska till himlen. Allt handlar om Kristus, vad han gjort för dig och mig.

Och för att vi ska påminna varandra om detta stora lät Gud skriva ner dessa eviga sanningar i Bibeln, i den heliga Skrift. Därför är det viktigt att vi bevarar Bibelns sanningar rena och oförfalskade, att vi inte lägger till eller drar ifrån något. Därför avslutas hela Bibeln:

För var och en som hör profetians ord i denna bok betygar jag: Om någon lägger något till dessa ord skall Gud på honom lägga de plågor som det är skrivet om i denna bok. Och om någon tar bort något från de ord som står i denna profetias bok, skall Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och i den heliga staden, som det står skrivet om i denna bok.  Han som betygar detta säger: "Ja, jag kommer snart." Amen, kom, Herre Jesus!  Herren Jesu nåd vare med alla.” (Uppb. 22: 18-21)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar