måndag 14 november 2011

Att tro att Gud inte vill ge är otro


”Med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er, och ännu mer skall ni få.” (Markus 4: 24)

Profeten ropar:

Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.” (Jes. 12: 3 )

Med fröjd, med glädje får vi ta emot av allt det Gud har att ge.

Gud säger:

Ty jag skall utgjuta vatten över det som törstar och strömmar över det torra. Jag skall utgjuta min Ande över dina barn, min välsignelse över dina avkomlingar” (Jes. 44: 3)

På den dagen skall Davids hus och Jerusalems invånare ha en öppen källa till rening från synd och orenhet.” (Sak. 13: 1)

Vilken inbjudan! Hur mycket nåd behöver du och jag? Det är inte fromt att komma med för litet mått till Gud. Ta med det största mått du kan finna.

Ju större syndare du och jag är desto mer nåd behöver vi.

Jesus sade: "Om någon törstar, så kom till mig och drick!” (Joh. 7: 37)

Låt oss komma till Kristus, han kan släcka vår törst, han kan ge oss den andliga välsignelse vi behöver.

Kristus säger idag:

”Med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er, och ännu mer skall ni få. Ty den som har skall få, och den som inte har, från honom skall tas också det han har.”

Den som inte har något mått, den som inte mäter upp åt sig av Guds gåvor, den som inte tror att Gud ger, han får inget av Gud. Från honom tas allt på den yttersta dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar