onsdag 6 oktober 2010

Inte säga: "jag ska bara"


Någon säger: ”Jag vill komma till Gud först när jag ordnat till mitt liv och känner mig renare inför honom”.

Så säger vår stolthet. Men då har man missat två saker. Ingen finns som kan vara helt nöjd med sig själv inför Gud.

Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken.” (Job. 25:5 - 6)

Och för det andra så har man ju då missat varför Kristus kom. ”Kristus Jesus har kommit till världen för att frälsa syndare.” (1Tim. 1:15)

Han kom för just dig och mig. Så att du och jag blir hans vänner, inte för att vi älskade tillbaka, utan genom att vi inser att han älskat oss så mycket att han gett sitt liv för oss.

2 kommentarer:

  1. Lögnen om att vara ovärdig... ja, det är vi ju alla och berodde det på vår värdighet skulle himlen vara tämligen tom.

    SvaraRadera
  2. Hej Malin. Ja, visst är det underbart att vi har en Gud som tar emot oss sådana vi är, för att Kristus offrats för oss.

    SvaraRadera