söndag 8 juli 2012

När vi inte kan låta bli att tjäna Kristus


Det är där den sanna kristna kärleken och tjänsten börjar, inte kravet, utan i Kristi tjänst för oss och kärlek till oss.

Och då ställer vi oss i tjänst, inte för vår skull, inte för glansens skull eller för att visa oss duktiga, utan för att Gud älskat oss i Kristus. Vi vill gärna vara tjänare, ja, aposteln säger:

Kristi kärlek driver oss, eftersom vi är övertygade om att en har dött i allas ställe, och därför har alla dött.” (2 Kor. 5: 14)

Ja, så blir det när vi ser hur mycket Gud älskar oss när han dör för oss på korset. Vi kan inte låta bli att tjäna honom i ord och handling.

Guds profet Jeremia säger:

Jag tänkte: Jag ville glömma honom och inte mer tala i hans namn. Då blev det i mitt hjärta som en brinnande eld, instängd i mitt innersta. Jag ansträngde mig att uthärda den men kunde det inte. ” (Jer. 20: 9) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar