onsdag 21 december 2011

Idag. Imorgon kan vara försent.


Hur många av oss säger inte, men vi tänker: ”Jag ska ta tag i mitt andliga liv senare”, ”jag ska be mer, när? senare”, ”det kommer en tid längre fram i mitt liv då jag tänker leva som ett Guds barn”. 

Om man resonerar så, riskerar det liv man har med Gud att förstöras. Det går inte att reparera någonting på den sista dagen, och inte heller den sista dagen i ditt eller mitt liv. Och hur länge vi kommer att leva vet ingen, utom Gud.

Det vi har är nu. Det vi har är idag. Psalmisten skriver:

”Ty han är vår Gud och vi är folket i hans hjord, fåren som står under hans vård.  I dag, om ni hör hans röst, så förhärda inte era hjärtan som i Meriba, som på Massas dag i öknen” (Ps. 95:7, 8)

Jesus säger idag:
 
"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila." (Matt11:28)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar